SZEMÉLYÜGYI, MUNKAÜGYI ÉS SZOCIÁLIS IGAZGATÁSI MA
Képz. |
Munka- |
Fin. |
Meghirdetett képzés |
Önköltség (félév) |
Képz. idő |
M |
N |
A |
személyügyi, munkaügyi és szociális igazgatási |
támogatott |
4 |
M |
N |
K |
személyügyi, munkaügyi és szociális igazgatási |
260 000 Ft |
4 |
M |
L |
A |
személyügyi, munkaügyi és szociális igazgatási |
támogatott |
4 |
M |
L |
K |
személyügyi, munkaügyi és szociális igazgatási |
240 000 Ft |
4 |
Teljes kreditérték beszámításával vehetők figyelembe:
a személyügyi, munkaügyi és szociális igazgatási alapképzési szak, valamint a felsőoktatásról szóló 1993. évi LXXX. törvény szerinti főiskolai szintű munkaügyi kapcsolatok és társadalombiztosítási alapképzési szak.
Ha más szakon szerezted diplomádat, előzetes kreditelismerésre lesz szükséged. A mesterképzésben való részvétel feltétele 60 kredit megszerzése az alábbi ismeretkörökből:
- társadalomtudományi ismeretek
- állam- és jogtudományi alapismeretek
- általános igazgatási ismeretek
- szakigazgatási ismeretek
- pénzügyi-közgazdasági ismeretek
- közszolgálati és munkajogi ismeretek
- menedzsment ismeretek
- európai uniós ismeretek
- munkaügyi kapcsolatok ismeretek
- társadalombiztosítási-szociális jogi ismeretek
A „Kreditelismerési kérelem” nyomtatvány a felveteli.sze.hu oldalról tölthető le.
Nyelvvizsga
Kimeneti nyelvek a tanulmányaikat 2016/17/1-ben, vagy azt követően megkezdett hallgatók számára (SZE-TVSz 11. sz. melléklet (1)).
Egy élő idegen nyelvből középfokú (B2) komplex nyelvvizsga, mely a 18/2016 (VII.5.), ill. a 8/2013 (I.30.) EMMI rendeletben (KKK) meghatározott.
A képzésről
A képzés célja olyan szakemberek képzése a munkaügy és a társadalombiztosítás területén, akik jogi és szakmai ismereteik birtokában alkalmasak arra, hogy közreműködjenek a hazai és nemzetközi munkaügyi kapcsolatok alakításában, társadalombiztosítási és egyéb szociális biztonsággal kapcsolatos ügyek intézésében. A végzettek megfelelő szakmai és vezetői felkészültséggel rendelkeznek, valamint megfelelő ismeretekkel rendelkeznek tanulmányaik doktori képzés keretében történő folytatásához.
A mesterképzési szakon végzettek ismerik:
- a kapcsolódó alapjogok hazai és nemzetközi rendszerét, sajátosságait,
- a munka- és szociális jogi ügyekben eljáró nemzetközi bíróságok struktúráját és fontosabb eljárási szabályait,
- az egyenlő bánásmód hazai és nemzetközi szabályozását, a vonatkozó fontosabb bírói esetjogot,
- az EU szociálpolitikáját,
- a szakhoz kötődő migrációs jelenségek mechanizmusait és szabályait,
- a vállalatok, szervezetek minőségirányítási rendszerét,
- a vállalatok belső stratégiai felépítését, irányítását, mechanizmusait,
- az üzleti tervezés folyamatait és rendszerét,
- a munkaügyi és szociális igazgatási rendszer fontosabb informatikai hátterét,
- a szociális és munkaügyi szakigazgatás struktúráját, működési szabályait,
- a munkanélküliség hazai kezelésének rendszerét, sajátosságait,
- a munkahelyi egészség és biztonság gyakorlati kérdéseit,
- a vonatkozó pénzügyi és adójogi ismereteket;
- a kollektív tárgyalás és alku folyamatának előkészítési, tervezési feladatait,
- a kollektív tárgyalás és alku folyamatában a szakértői és tanácsadói közreműködés szabályait és feladatait,
- a makro- és mezoszintű érdekegyeztetés intézményeit,
- a munkaügyi konfliktusok és viták jellemzőit, az optimális vitarendezési eszközöket és eljárásokat,
- a vállalatok, költségvetési intézmények szintjén működő különböző érdekegyeztetési fórumokat, azok létrehozásának módszertanát, eljárási szabályainak kidolgozását,
- a munkavállalói, munkáltatói érdekképviseletek, képviseletek tevékenységének szervezési elméletét és gyakorlatát,
- az állam munkaügyi kapcsolatokat szabályozó tevékenységének tervezési és végrehajtási feladatait,
- a munkavédelem, a munkaerő-piaci politikák, a foglalkoztatáspolitika, a munkavállalók és a munkáltatók érdekképviseleti szervei közti munkaügyi kapcsolatok rendjét és azok betartásának ellenőrzési eszközeit,
- az Európai Unió csúcsszintű és az ágazati szociális párbeszéd hátterét;
A mesterképzési szakon végzettek alkalmasak:
- az alapjogok megértésére, és annak logikai rendszerén alapuló szabályozás előkészítésre,
- a minőségirányítási standardok alkalmazására, minőségirányítási folyamatok megszervezésére, lebonyolítására és ellenőrzésére,
- a vállalatok hatékony stratégiai szervezésére,
- a munkaügyi és szociális igazgatási rendszer fontosabb informatikai programjainak alkalmazására,
- mind a szociális, mind a munkaügyi szakigazgatás erősségeinek és hiányosságainak felismerésére, szervezeti összekapcsolódások átlátására és a szervezeti elméleti tudás magabiztos gyakorlati alkalmazására,
- az EU szociálpolitikájának részletszabályainak komplex rendszerű áttekintésére, bírósági esetjog ismeretére és alkalmazására, valamint az ellátásokhoz kapcsolható formanyomtatványok használatára,
- a szakhoz kötődő migrációs szabályok alkalmazására és e témakörhöz tartozó tanácsadásra,
- a munkanélküliség kezelését szolgáló rendszer átfogó ismeretére, a kapcsolódó gyakorlati ismeretek alkalmazására,
- munkahelyi egészség- és biztonságvédelem gyakorlati kialakítására, a kockázatok felismerésére és elhárítására.
- a szakirányokhoz kapcsolódó pénzügyi és adójogi ismeretek gyakorlati használatára,
- egyenlő bánásmód hazai és nemzetközi bírói esetjogának elemző, kritikai alkalmazására;
- a konfliktuskezelő módszerek alkalmazására,
- az emberi erőforrás menedzsment, a minőségbiztosítás területén, valamint munkaügyi, személyügyi kutatási feladatok ellátására, az eredmények nemzetközi és hazai szakmai fórumokon történő prezentálására és közlésére,
- a munkaügyi kapcsolatokkal foglalkozó szakirodalomban történő megfelelő tájékozódásra, annak értő és kritikai feldolgozására,
- a munkaügyi kapcsolatok folyamataiban tervező, szervező, elemző, értékelő munkakörökben való tevékenységre,
- a foglalkoztatással összefüggő szabályok adaptálására és alkotó továbbfejlesztésére,
- a munkahelyi belső szabályzatok kialakításában, a munkaügyi nyilvántartások megalkotásában, vezetésében való aktív részvételre,
- a munkaügyi kapcsolatok és a személyügyi feladatok menedzselésére,
- munkajogi jogalkalmazásra és tanácsadásra.
A képzés mindkét részterületén a jó szakember alapos és precíz, képes követni a változó jogszabályi környezet – olykor hektikus – mozgásait, ugyanakkor empatikus és méltányos is. Ismeri a rá vonatkozó szabályokat, de ez nem vezet szűklátókörűséghez, hanem képes a saját feladatát szélesebb perspektívában elhelyezve kezelni.
Egyediségét egyrészt az egyetem és Győr városának meghatározó tulajdonságai, különleges adottságai biztosítják. Másrészt a képzésben a vonatkozó szakterületek legjobbjait vonultatjuk fel az oktatói gárdában, akik nemcsak elméleti, hanem jelentős gyakorlati ismeretekkel és tapasztalatokkal rendelkeznek. Ebből kifolyólag a képzésünk kifejezetten pragmatikus, amely a hallgatót jobban hozzásegíti a munkaerőpiacon való helytállásra. A hallgatók olyan környezetben és feltételek között tanulhatnak, amelyre méltán vagyunk büszkék, akár a campust, akár a várost nézzük.
Oktatóink gyakorló szakemberek is, akik közvetlen kapcsolatot ápolnak hallgatóinkkal. A gyakorlati képzés elemei közé tartozik, hogy minden főtárgy mellett szemináriumi foglalkozásokat is tartunk. A kötelező szakmai gyakorlat és a kis képzési létszámkeret elősegítik a hallgatók megfelelő felkészítését a későbbi munkavállalásra.
A kar informatikai ellátottsága kiváló, jogi szakkönyvtárunk segíti a tanulmányokat, a tudományos munkát. A Batthyány Lajos Szakkollégium tagjaként magas színvonalú tudományos élet részeseivé válhatnak hallgatóink, akik közül a jó tanulmányi eredményt elérők széles körű ösztöndíjakban részesülhetnek.
Továbbtanulás
Végzett hallgatóink számára lehetőséget kínálunk a továbbtanulásra is. Jogász osztatlan képzésünk, valamint az Állam- és Jogtudományi Doktori Iskola posztgraduális doktori képzése egyaránt elérhetőek.
Elhelyezkedés
A szak elvégzése után egyrészt a közigazgatásban kínálkoznak stabilnak mondható lehetőségek (TB- és nyugdíjszervek, önkormányzatok, stb.), másrészt a reálszféra is jelentős felvevőpiac lehet (munkaügyi ügyintéző és vezető, HR-vezető, stb.) friss diplomásaink számára.
Hallgatóink cégeknél is és a közigazgatásban is elhelyezkedhetnek. A cégeket illetően elsősorban a környéken működő kis- és közepes méretű vállalkozásoknál számíthatnak elhelyezkedésre, illetve a régióban működő nagyvállalatok szintén potenciális munkaadók lehetnek.